סדקים בקואליציית ההגנה בים האדום: "פחד מנקמה"

פנחס בן זיו No Comments on סדקים בקואליציית ההגנה בים האדום: "פחד מנקמה"

שבוע אחרי הכרזת ארה"ב על הקמת הכוח הרב-לאומי שייאבק בירי הטילים והכטב"מים מתימן לים האדום, כמעט חצי מ-20 המדינות השותפות בו לא הזדהו, וספרד ואיטליה אף ניסו להרחיק עצמן ממנו בהודעות רשמיות. ככל הנראה, הסיבות העיקריות לכך הן החשש של מנהיגים באירופה להיתפס כתומכים בישראל בצל המלחמה בעזה – ולזמן התקפות של החות'ים על ארצותיהם

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

באתר החדשות YNET פורסם היום מפי סוכנות הידיעות רויטרס, כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיווה להציג תגובה בינלאומית נחרצת נגד התקפות החות'ים מתימן על כלי שיט בים האדום, אבל כשבוע אחרי ההכרזה האמריקנית על כוח רב-לאומי שימנע מהם לפגוע בתעבורה הימית שם, רבות מבעלות בריתה של וושינגטון אינן רוצות שיקשרו אותן לכוח הזה – בפומבי או בכלל. שתיים מבעלות הברית האירופיות של ארה"ב שהוזכרו כשותפות למבצע – איטליה וספרד – אף פרסמו הצהרות שבהן נראה כי הן מנסות להרחיק עצמן מהכוח הרב-לאומי.

נזכיר, כי משרד ההגנה האמריקני הכריז שהכוח המדובר הוא קואליציה הגנתית שבה שותפות יותר מ-20 מדינות, ושנועדה להבטיח שהסחר הימי – בהיקף של מיליארדי דולרים – יוכל להימשך ללא הפרעה. אלא שקרוב לחצי מהמדינות הללו טרם הודו כי הן שותפות לברית או אישרו לארה"ב לחשוף אותן בעצמה. מדובר במדינות שתרומתן לכוח הרב-לאומי נעה בין שליחת ספינות קרב לבין שליחת אנשי צוות בלבד.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, שמביאה את הדיווח, חוסר הרצון המסתמן של חלק מבעלות בריתה של ארה"ב לקשור את עצמן למאמץ משקף במידת מה את הבקיעים שיצרה המלחמה בעזה במערכת הדיפלומטית המערבית: בעוד הנשיא ביידן ממשיך לתמוך נחרצות בישראל, גוברת במערב הביקורת הבינלאומית על פעילות צה"ל בעזה, שבה נהרגו לדברי משרד הבריאות המקומי הנשלט על-ידי חמאס יותר מ-21 אלף פלסטינים.

עוד הובא באתר YNET, "ממשלות אירופה חוששות מאוד שחלק מהמצביעים שלהן יפנו נגדן", מסביר דויד הרננדס, מרצה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת קומפלוטנסה במדריד, ומציין שהציבור האירופי נעשה יותר ויותר ביקורתי כלפי ישראל וחושש להיגרר לתוך הסכסוך במזרח התיכון. גורם הבקיא בהלך הרוח בממשל ביידן אמר שארה"ב סבורה כי ההסלמה בהתקפות החות'ים מחייבת תגובה בינלאומית במנותק מהמלחמה המתנהלת בעזה.



0 תגובות